Llibre de visites

Aquests són els missatges recollits al Llibre de visites de la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya
Només els usuaris registrats podran deixar-hi missatges.

Nombre de missatges al Llibre de visites: 106

TxellSans
dimarts, 1 de setembre de 2009 / 17:59

Final de Punts Lliures
Què ja s'en sap quelcom del campionat de Punts Lliures d'enguany? He sentit a dir que ja hi hà triat el poble, però encara no veig anunciat res. Esperem noticies doncs. Salutacions

anvifi
dilluns, 31 d'agost de 2009 / 19:52

Ex dansaira de colla
Mirant la web de la UCS ahir día 30, vaig decidir obrir compte una mica encuriosit per xafardejar el que es cou en el mon de les colles, doncs ja fa molts anys vaig tenir el gran goig de formar-ne part d'una. En primer lloc dir que el nom d'anvifi esta format per les inicials del meu nom i congnoms (Antoni Vilà Figueras), així docns, quedi clar que estic d'acord amb algunes opinions a favor de mostrar-se clarament, tot i que respecto qui es vulgui mostrar en l'anonimat. No entenc massa el problema dels jurats, doncs tinc entés que en els basics estar format per propis membres de la UCS. Ho entendrie en el cas de concursos de colles lliures, on normalment el jurat estar format per membres de la propia organització i que potser no estan massa al corrent del campionat de colles. Almenys com a organitzador del Concurs de Cornellà, fa anys que ho veig així. Aixó em recorda els arbitres de futbol que moltes vegades tenen la culpa de tot, segons l'equip que pert, es clar. Sobre el concurs de Ceret també estic d'acord en donar-li una puntuació alta, peró com que la perfeccó no existeix li poso un 9. He tingut l'oportunitat de participar-hi els anys 2007 i 2008, com aquell que diu, amb una colla improvitzada, i tot plegat es un cap de setmana força complert, amb dobles audicions per les cobles MILENARIA I PRINCIPAL DEL LLOBREGAT, concerts i, evidentment el concurs i sobretot la ballada del diumenge a la plaça de la mítica "font dels 9 raig" amb la cobla La Principal del Llobregat. Potser el que miraría de millorar es el so dels altaveus a l'hora de fer el galop de fantasía pels carrers de poble, doncs moltes vegades es fa inaudible. Precisament aquest galop es un dels al.licients diferenciadors per les colles, que s'ho passen d'alló més be montant les seves coreografies. Be, per avui ja m'he enrollat massa. Fins aviat. Toni Vilà

Carles
dissabte, 25 de juliol de 2009 / 19:16

Estic content
Estic mol content de tornar a veure les opinions de “jo” m’agrada veure les opinions de to tom i poder dir la meva com a Carles i no sempre com responsable del Campionat (que no dels jurats doncs tots sabeu la meva vinculació) dit això no crec que el jurat nº 1 anés am mala intenció, però això no diu res a favor seu doncs les errades son continuades durant tot el concurs. Gracies a “jo” de tornar a opinar.

Enric
dissabte, 25 de juliol de 2009 / 13:30

Ceret
Un altre tema. He vist molt bones crítiques al concurs de Ceret. Com ja sabeu s'ha creat una comissió per proposar reformes en el format dels concursos. Si algú em pogués dir que te d'especial aquest concurs us ho agrairia. Jo no hi he anat mai, i aquest any que la colla hi va anar jo era fóra tot el cap de setmana, s'accepten comentaris sobre el concurs. Gracies.

Enric
dissabte, 25 de juliol de 2009 / 13:27

Més de Vic
Ui, feia dies que no passava per aquí i veig que la cosa s'ha animat. Només per fer algun incís: Lo dels jurats de Vic, que quedi clar que soc part implicada i potser no soc imparcial, s'està dient de tot al jurat 1, no és l'únic que va tenir alguna pàjara, tal i com he dit per altres bandes, un error el pot tenir tothom, en les tres sardanes, la classificació que ens dóna a l'Anhel és 7, 3, 1. Si hagués anat de mala fe no seria així, per tant tothom te dret a l'error. Això ha passat sempre i seguirà passant. En tots els missatges s'han dit coses molt encertades, però potser el principal problema que hi ha aquest any és la igualtat entre les colles, per això hi ha aquest garbuix de classificacions, que els resultats no són justos? això passa i passarà, uns cops t'afaboreixen i d'altres no. Jo proposo que ja que saber el nom de cada jurat no el sabrem, que al finalitzar el concurs, els jurats es reunissin tots junts amb un membre de la UCS i comentessin les classificacions, que pogúessin explicar el que han vist i justificar el que han posat, potser hi ha motius per posar segons què.

jo
dissabte, 25 de juliol de 2009 / 00:54

la base del problema
Aqui està la base del problema.No sabem quin criteri segueixen el jurats. Poder ens aniria millor a tots si sabesim que es el que miren el jurats. Si es tracta d´aguantar 7 tirades d´una sardana sense moures gaire, ho tindri-hem de saber tots, si pel contrari es tracte d´interpreta la sardana que sona tambe ho tindr-hem de saber, si es tracta de fer una interpretació estandar que tinguis apressa, igualment. Ja sabem que es molt dificil fer de jurat, per aixó crec que no tothom ho pot ser, perque després passa el que passa. La proba la tenim a Vic. Estic molt d´acord amb les opinions del concurs de Ceret. Malgrat la falla de la megafonia de la plaça de bous va anar força be el concurs. Nomes una petita observació, els propers anys agrairi-hem que la música dels galops de fantasia fos sempre de galop. Quan et passan a un pasdoble trenca una mica el compas,jejeje. Ja veus Carles que no tens cap culpa que no comentes res aquest dies, però no sempre un està disponible,jejeje. Bones vacances a tots.

munyigran
divendres, 24 de juliol de 2009 / 00:47

VIC
Oscar, el que comentes sobre el jurat tens raón hi ha colles que no arrisquen interpretant, agafen la directa i amb molt bona presència aconsegueixen bones clasificacions i altres que si que interpreten assumint possibles desgavells són relegades a la part baixa, pero la colla Violetes o la colla Maig no són d'aquest grup, el problema que exposa jordisaura es refereix a la incoherència del jurat nº1 a la hora de jutjar a les colles.

jordisaura
divendres, 24 de juliol de 2009 / 00:45

pels antis
No hi ha res pitjor que ser antialgunacosa, no hi ha reflexió possible, tot gira a l'entorn de l'antiaquestacosa, però què hi farem, bé sí, d'entrada treure's les ulleres de sol a la nit, s'hi veu més bé.

oscar
dijous, 23 de juliol de 2009 / 23:31

A Vic
Jo per desgracia soc exdansaire, pero encara si puc vaig a veure algun que altre concurs, sobretot dels grans i veterans. Aixi be, puc opinar una mica de tot el que penso dels jurats. Es molt dificil fer de jurat, pero tambe es molt facil culpar als jurats quant l'unic que es te, es un nom. Ja fa anys quant ballava i la meva parella m'acompanyava em deia que com es que sempre els fiquen primers si no salten mai i no fan gaudir de la sardana al public que observa, en canvi hi ha algunes colles que fan gaudir de la sardana i els fiquen mal clasificats. Ja es hora que no sempre es puntui a una colla sardanista per el seu nom sino per la forma en que ballen. Gracies jurats

jordisaura
dijous, 23 de juliol de 2009 / 02:03

Ceret, SÍ
Sí senyor, estic d'acord amb tu AME, un 10 per Ceret. Però no només pel concurs, un 10 per tot un cap de setmana de festa sardanista, amb unes cobles excel·lents, amb uns programes meravellosos que recullen música de tot tipus i èpoques (cosa gens freqüent), per fer de la sardana i la cobla les protagonistes de la festa, el Festival en diuen encertadament. De fet ens cal aprendre alguna cosa de la Catalunya Nord: perdre els complexos i fer de les sardanes, de les quatre barres, de les espardenyes i la barretina, i de tot allò que ens identifica, objectes de màrketing i vendre'ls com a reclam turístic, com a elements diferenciadors, que carai, tothom explota el seu folklore, a nosaltres (a la Catalunya del Sud, al Prncipat) ens fa vergonya. Un 10 per Ceret !!!!!!!!!

Carles
dimarts, 21 de juliol de 2009 / 23:54

Trobo a faltar
Estic mol d’acord en la majoria de reflexions fetes pel Jordi Saura i li diré que jo particularment no hi vist malament cap de les seves opinions es més m’agrada que to tom pugui dir la seva sense cap mena de limitacions parlan la gent s’entén i es bo per les colles i les sardanes que sen parli. Es per això que torno a escriure perquè trobo a faltar mes opinions per exemple de “Jo” dexitjaría que no fos per culpa meva que no ho fes em sabria mol de greu que fos així. Jordi quan ens veiem ja em diràs quina mena d’informació vols i com la puc fer arribar. Bones vacances a tots.

ame
dimarts, 21 de juliol de 2009 / 22:47

Ceret
El concurs de Ceret mereix una puntuacio 10, per molts motius, pero jo destacaria la qualitat del so de la cobla, que arribava a tots els racons de la plaça en perfectas condicions, amb la qual cosa tan el public com les colles varem gaudir de les sardanes.

jordisaura
dimarts, 21 de juliol de 2009 / 22:28

dues respostes i... per darrera vegada
Pel que fa a les reflexions d'en cigró no crec que haguem criminalitzat ningú ni que fos pitjor si en sabéssim em nom. De presumpció d'innocència jo més aviat en diria presumpció de capacitació o incapacitació per tal de fer de jurat. Per desgràcia (i subratlleu això i poseu-ho en negretes i majúscules PER DESGRÀCIA) actualment amb un primer cop d'ull en tens prou per fer dos o tres grups amb les colles del bàsic, si no és que alguna té un dia especialemnt dolent o bo, i això no va ser el cas de Vic, per tant no debia tenir gaires raons objectives per donar les puntuacions que va donar. I sí, tens raó, la disbauxa de resultats l'hem vist en l¡molts altres concursos, el que passa que aquessta vegada... Pel que fa a com valorar les colles, doncs aquí va una proposta: A través del ballar la música de la sardana que interpreta la cobla s'ha de fer imatge, i això vol dir que cada composició requereix d'uns matisos diferents, no pot ser igual l'aire de Somni que el de A saltar o el de Tossa bonica, per exemple. No cal tampoc ballar més del que toca la cobla, potser no cal trencar frases musicals (no cal parar cada quate o vuit compassos)dels paràmetrs de la música harmonia, ritme, timbre i altura, segurament ens hauria de manar el ritme, amb alguns matisos donats per la disposició de les frases. Naturalment que cal valorar el fet d'arriscar-se en la interpretació, però cada colla ha de saber els seus límits i no per arriscar cal acabar fent l'onada. I la segona resposta és per qui es va buscar un missatger per tal de fer-me saber que no li havia agradat alguna cosa que vaig escriure (no en diré el nom, que es posi vermell en la intimitat), però li diré que mai he parlat en nom de cap colla, ni ho vull ni m'hi sento autoritzat,jo signo a nivell personal, amb nom i cognoms, i ho faig perquè crec que hi tinc tot el dret, perquè aquesta pàgina és la meva font d'informacíó per parlar del campionat a través d'un mitjà de comunicació, donant els resultats i les classificacions, ja que la UCS no els facilita directament jo em busco la vida, lainformació sobre els fdiferents campionats no han faltat mai a Ràdio Sabadell des de fa 5 anys. També m'hi sento autoritzat perquè a través d'aquest mitjà de comunicació, i en vàries temporades he donat veu a joves dansaires per tal que expliquessin perquè ballen sardanes, què els agrada, què dirien a d'altrees nois i noies, nens i nenes pr tal que en ballessin, ells donaven arguments que vam difondre per ràdio i que tornarem a difondre, uns mateixos arguments que he defensat dal d'escenaris i per mitjans de comunicació.

cigro.negre
divendres, 17 de juliol de 2009 / 10:42

Gràcies Jurat nº 1
Em sembla que hauriem de donar les gràcies al Jurat nº 1 de Vic per haver fet els possibles per tornar a posar el tema dels jurats a primera linea d'actualitat. Permeteu-me que us faci algunes reflexions: .- Si ara que no sabem qui es aquest jurat ja l'estem criminalitzant, que fariem si sabessim qui es? .- I que hi ha de la presumpcio d'inocència? Algú li ha preguntat si tenia raons solides per valorar com ho va fer? .- Algú s'ha adonat que no es un fet aïllat això de Vic? Potser si es repassen tots el parcials veurem mes exemples, potser no tant evidents, però si significatius... .- Algú ha preguntat mai a qualsevol persona que faci de jurat "quina colla es posa primer, la que te conjunt però quasi no interpreta, o la que interpreta molt be, però no te conjunt"? I quantes vegades li han contestat amb una frase que comença per "jo crec que..." .- Realment penseu que sabent els noms dels jurats arreglariem alguna cosa? Recordeu que perque una persona no faci mes de jurat, nomes fa falta que no l'avisin mes... Ja fa bastant de temps que entre jurats, concursos i campionats, estem condemnats...

Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

jordisaura
divendres, 17 de juliol de 2009 / 01:41

no n'hi ha gaires de maneres
Carles, no hi ha gaires maneres de llegir les parcials: 1er. el juat núm. 1 és un incompetent, i dintre dels comentaris no oblidis el núm. 7 de l'Anhel a la 1a. sardana. 2on. pel que ja al 1er. de Violetes a la 2a, és molt més a prop dels dos dosos que no pas el 5,5, per tant probablement estigui "força bé". 3er. si el resultat donat pel jurat 1 hagués estat més coherent podria ser que algun dels núms. més alts hagués marxat i ves a saber com hauria anat la classificació. 4rt. quan a la 1a. sardana vau veure el desgavell ddel jurat núm. 1 no li podíeu dir si s'ho hvia mirat bé? 5è. Pel que fa a les represàlies, no he dit que existeixin, és només pensar el perquè ningú més hi diu res, vaig donar altres possibilitats a més d'aquesta. 5è saps molt bé que si un jurat vol "fotre", només cal que dongui una puntuáció alta pr tal que marxi i en quedin d'altres (i això no és ciència ficció. 6è. em refermo amb el problema de l'anonimat no és llògic, i a més, anant més lluny també seria bo que amb les poques colles que hi ha a cada concurs (7/8) hi hagués una justificació del perquè es dóna una o altra puntuació, perquè suposo que en alguna cosa es deuen basar els jurats... 7è. cadascú té el temps que té, en unes etapes més, en altres menys, i qui no col·labora amb una entitat o fa amb una altra i, fins i tot, fent altres activitats també vinculades amb la sardana, de totes maneres, gracies pel que es pot entendre com una invitació. Per acabar com diu "jo" haberlas, hailas, prò jo prefereixo sempre donar el nom per tal que tothom pugui saber amb qui es parla.

«IniciAnterior12345678SegüentFinal»
Pàgina 5 de 8

Powered by Jambook written by Olle Johansson from JX Development